Edukacja

Do you like sugar jelly?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus posuere pharetra est, at scelerisque felis commodo nec. Nulla et quam in tortor porttitor fringilla. Praesent id euismod nulla.

Więcej…

An apple a day for your health

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus posuere pharetra est, at scelerisque felis commodo nec. Nulla et quam in tortor porttitor fringilla. Praesent id euismod nulla.

Więcej…

Every candy shop must be like this

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus posuere pharetra est, at scelerisque felis commodo nec. Nulla et quam in tortor porttitor fringilla. Praesent id euismod nulla.

Więcej…

Nieruchomości

Mountain bicycle racing

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus posuere pharetra est, at scelerisque felis commodo nec. Nulla et quam in tortor porttitor fringilla.

Więcej…

Play a sport in your life time

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus posuere pharetra est, at scelerisque felis commodo nec. Nulla et quam in tortor porttitor fringilla.

Więcej…

Sport bike or 4-wheels box?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus posuere pharetra est, at scelerisque felis commodo nec. Nulla et quam in tortor porttitor fringilla. Praesent id euismod nulla. Maecenas tellus elit, feugiat id purus nec, hendrerit blandit turpis.

Więcej…

Technologia

Down the street on May's rain

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus posuere pharetra est, at scelerisque felis commodo nec. Nulla et quam in tortor porttitor fringilla.

Więcej…

Sztuczna inteligencja - czy jest bezpieczna?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus posuere pharetra est, at scelerisque felis commodo nec. Nulla et quam in tortor porttitor fringilla.

Więcej…

Nowości technologiczne

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus posuere pharetra est, at scelerisque felis commodo nec. Nulla et quam in tortor porttitor fringilla.

Więcej…

Zdrowie

  • Cellulit - jaką stosować dietę, aby zniknął?

    Dieta antycellulitowa

    Cellulit jest to pewnego stylu dolegliwość cywilizacyjna, nierównomiernie rozmieszczona tkanka tłuszczowa, która wytwarza na udach, pośladkach, ramionach wypukłe grudy. Cellulit tyczy się ok. 85% kobiet. Pomarańczowa skórka związana jest przede wszystkim ze złą dietą, otyłością i brakiem wysiłku fizycznego. Dieta antycellulitowa jest jednorazowa, niemniej jednak może być stosowana kilka razy w roku. Po jej zakończeniu nie powinno się wracać do starych nawyków żywieniowych, niemniej jednak jeść zdrowo i lekko!

    Dieta składa się z 5 posiłków: śniadania (ok. 360 kcal), drugiego śniadania (ok. 120 kcal), obiadu (ok. 420 kcal), podwieczorka (ok. 60 kcal) i kolacji (ok. 240 kcal). Menu powinno być bogate w warzywa (najlepiej zielone) i owoce (jabłka, maliny, truskawki, grejpfruty), które są źródłem wielu witamin i mikroelementów. Dieta na cellulit jest bogata w produkty zawierające witaminę C i błonnik. W planie żywieniowym nie powinno zabraknąć produktów lekkostrawnych (np. ryby, chude białe sery, ryż i białe mięso) oraz produktów zawierających potas, który działa przeciwobrzękowo (sałata, pomidory, ziemniaki). Stosować można różnorakie przyprawy, świeże zioła, czosnek , a oprócz tego cebulę. Dieta antycellulitowa działa moczopędnie, dzięki takim składnikom jak: pietruszka, seler, arbuz, truskawki , a oprócz tego czereśnie. Menu składa się z węglowodanów takich jak: makaron, brązowy ryż, płatki owsiane i kasze gryczane. Jajka, kiełki zbóż oraz drożdże są produktami bogatymi w witaminy z grupy B, których również nie może zabraknąć w menu. W walce z cellulitem pomocne są również tłuszcze z rodziny omega-3 (tran, tłuste ryby, olej lniany – 6 g< dziennie), omega-6 (orzechy, pestki dyni, porzeczek, słonecznika – ok. 1-5 g dziennie), omega-9 (ziarno sezamu, awokado, oliwa z oliwek). Wszystkie dania powinny być gotowane na parze, w razie konieczności pieczone, zapomnieć powinno się o smażeniu. Codziennie należy pić ok. 2 litry niegazowanej wody mineralnej, której zadaniem jest wypłukanie wszystkich toksyn z naszego organizmu. Pij także zieloną herbatę, która przyspieszy edycję materii. Szóstego dnia stosowania diety trzeba pić sok z pomarańczy i marchwi. Dieta skuteczna to taka, która nie zawiera w swoim menu takich składników pokarmowych jak: jedzenie rodzaju fast-food, słodycze, białe pieczywo, sól, cukier oraz dodatkowo słodzone napoje. Zrezygnować trzeba też z tłustych i mocno przyprawionych potraw, palenia papierosów, alkoholu i kawy.

    Misją diety antycellulitowej jest pobudzenie przemiany materii, oczyszczenia ciała z toksyn, usunięcie nadmiaru trujących substancji a również pozbycie się nagromadzonych zapasów, a dodatkowo wody.

  • Woda - najlepszy przyjaciel naszego organizmu

    Troszcząc się o swoje zdrowie, musisz pamiętać o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości płynów. Wybór zdaje się być szeroki… od gazowanych napojów znanych międzynarodowych koncernów, poprzez napoje izotoniczne, soki i nektary z owoców, aż po całą gamę różnych wód mineralnych. Ale to właśnie do całkowitego zrezygnowania z tych pierwszych i do picia tej ostatniej chciałbym Cię zachęcić.

    Co takiego jest w wodzie czego nie ma w innych napojach? Przede wszystkim, żaden inny płyn nie jest w tak szybki i w tak naturalny sposób przyswajany przez organizm. Każda część Twojego ciała polega na wodzie. Twój organizm jest w 90% zbudowany z wody! A ponieważ codziennie sporo jej traci się podczas normalnego funkcjonowania (nie mówiąc o aktywnym wysiłku fizycznym), trzeba ją koniecznie regularnie uzupełniać.


    Woda działa na Twój organizm od środka…

    Nie ma lepszego sposobu na oczyszczenie organizmu z różnego rodzaju toksyn. Woda wspomaga pracę nerek i pomaga w oczyszczeniu przewodu pokarmowego. Ułatwia trawienie i przyswajanie substancji odżywczych przez organizm. Ma istotny wpływ na regulację temperatury ciała. Dowiedzione jest, że odwodnienie organizmu spowalnia syntezę białek. Jeśli uprawiasz aktywnie sport zahamowanie syntezy białek może powodować odkładanie się tłuszczu, zamiast oczekiwanego przyrost mięśni. Dlatego
    pij dużo wody podczas treningów! W odwodnionym organizmie pogarsza się krążenie krwi, co zmusza serce do większego niż to potrzebne wysiłku. Woda zmniejsza ryzyko zawału. Duże ilości wody poprawiają dystrybucję substancji odżywczych wewnątrz organizmu. Woda przyczynia się też do nawilżania stawów i przyśpiesza regenerację mięśni. Nawilża od środka Twoją skórę, sprawiając, że wygląda młodziej i zdrowiej itd.

    To tylko kilka z wielu powodów dla których warto wymienić inne napoje na butelkę czystej, wody mineralnej.

    Warto wiedzieć jeszcze coś. Twój organizm jest zdolny jednorazowo przyswoić tylko pewną ograniczoną ilość płynu. Dlatego istotne jest regularne spożywanie niedużych ilości – idealny plan to szklanka wody na godzinę. Ale jedna na dwie godziny to już też jest niezłe osiągnięcie.

Go to top