dobry wpływ wody na organizm

Troszcząc się o swoje zdrowie, musisz pamiętać o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości płynów. Wybór zdaje się być szeroki… od gazowanych napojów znanych międzynarodowych koncernów, poprzez napoje izotoniczne, soki i nektary z owoców, aż po całą gamę różnych wód mineralnych. Ale to właśnie do całkowitego zrezygnowania z tych pierwszych i do picia tej ostatniej chciałbym Cię zachęcić. 

Co takiego jest w wodzie czego nie ma w innych napojach? Przede wszystkim, żaden inny płyn nie jest w tak szybki i w tak naturalny sposób przyswajany przez organizm. Każda część Twojego ciała polega na wodzie. Twój organizm jest w 90% zbudowany z wody! A ponieważ codziennie sporo jej traci się podczas normalnego funkcjonowania (nie mówiąc o aktywnym wysiłku fizycznym), trzeba ją koniecznie regularnie uzupełniać.


Woda działa na Twój organizm od środka…

Nie ma lepszego sposobu na oczyszczenie organizmu z różnego rodzaju toksyn. Woda wspomaga pracę nerek i pomaga w oczyszczeniu przewodu pokarmowego. Ułatwia trawienie i przyswajanie substancji odżywczych przez organizm. Ma istotny wpływ na regulację temperatury ciała. Dowiedzione jest, że odwodnienie organizmu spowalnia syntezę białek. Jeśli uprawiasz aktywnie sport zahamowanie syntezy białek może powodować odkładanie się tłuszczu, zamiast oczekiwanego przyrost mięśni. Dlatego
pij dużo wody podczas treningów! W odwodnionym organizmie pogarsza się krążenie krwi, co zmusza serce do większego niż to potrzebne wysiłku. Woda zmniejsza ryzyko zawału. Duże ilości wody poprawiają dystrybucję substancji odżywczych wewnątrz organizmu. Woda przyczynia się też do nawilżania stawów i przyśpiesza regenerację mięśni. Nawilża od środka Twoją skórę, sprawiając, że wygląda młodziej i zdrowiej itd.

To tylko kilka z wielu powodów dla których warto wymienić inne napoje na butelkę czystej, wody mineralnej.

Warto wiedzieć jeszcze coś. Twój organizm jest zdolny jednorazowo przyswoić tylko pewną ograniczoną ilość płynu. Dlatego istotne jest regularne spożywanie niedużych ilości – idealny plan to szklanka wody na godzinę. Ale jedna na dwie godziny to już też jest niezłe osiągnięcie.